Thursday, August 29, 2002

SeoRanG Yg MErDeKa


Been away for some times. Still, so many things happened. Macam abang selalu ckp kat aku, Hidup kite sentiasa menarik. Yeah, aku pun selalu fikir macam tu. Although takde new things happened. ataupun takde perkara-perkara yang datang.. But, life is intresting..

Hmm, Macam apa yang berlaku antara aku dan boss aku, Pn Cher. Very intresting though very devastating. Aku rasa sedih.. Aku tak suka create bad relationship with other people. Sebab tu laa aku selalu try to be nice with other people.. Although macam kat Semantan tu banyak sangat klik, aku try buat baik kat semua orang.. tak kisahla diornag execs ke or akak-akak kerani. Yet, aku selalu jek involve dlm kontroversi.

Last Wednesday, I called PN Cher.. I thought she would be ok by then.. and I tried to be ok ngan dia.. But, suprisingly.. she is still furious with me. Macam-macam dia cakap kat aku. and aku paling sedih bile dia dah hilang langsung kepercayaan kat aku. Sampaikan Training yang selama nie aku jaga pun dia ambik balik and give to Kak Habsah. I dont understand her.. Ape yang buat dia marah sangat tu.

Yup, aku nie jenis orang yang tak suka ikut jek apa cakap orang lain. Yeahh, I can follow order, not blindly.. and ade limits.. Until certain state, aku takkan boleh ikut jek cakap dan arahan orang macam tu jek. I have to query and i have to question things. But that doesnt mean aku melawan. Aku akan buat bile aku rasa aku perlu buat. But in the Pn Cher case.. the PC is for hazril. Hazril is 2 yr senior than me, so takkanla dia tak boleh apply sendiri. Bukannya susah pun..

Ntahla, taktau nak cakap.. It seems to me, disebabkan nila setitik rosak sebelanga susu yang aku dah curahkan selama nie.. My first task dulu was 2000 annual report.. yang aku siapkan with the print color, montthly report yang lebih teratur, budget, business plan, pc, hp and macam-macam yang sepatutnya kerja kerani.
Even, my manager Mr Mel suh aku attends meeting, entertain complaints and requests pun aku tak penah kisah.. and I always do my job excellently.. Aku akan buat sebaik mungkin..
Padahal, aku ade 3 orang lagi colleagues yang same level... same skills with me.. But, I dont mind to take all the jobs.
Still now, Pn Cher blamed me for all the things. sampaikan dia boleh ungkit balik pasal handphone..
Ok.. this is the scenario for the Hp case:

I applied hp for 4 new execs yang still takde hp. aku susah-susah cari quotation, justify my application, dok calling orang NCM (unit yang uruskan harta mende untuk Netwok Dept). so,... dapatlaa a budget enough to buy 4 Nokia 3310. Pn Cher and her staffs dah dpt hp few months before and they bough Sagem. Alih-alih, bile HP tu sampai jek kat semantan.. they took the new one and gave us the old one.

C7 Planning Conference
This annual conference is attended by IND together with ODA/INO, my unit. My bos, Mr Mel attended the meeting before this.. and suggest me to attend this one. Yeah, of course laa aku excited. And plus.. C7 is what we are doing. Switching and signaling. And we work closely together with IND.
alih-alih Pn Cher tak bagi aku pegi and suh her exec pegi.. when her exec is doing network management.. not switching or signaling. I doubt if Kak Az knows about C7 as much as I do. Hmm, bukanlaa nak bangga diri or kutuk dia.. Tapi, it is so ntahlaa unfair. I always be the victiom.. In fact, masa aku dpt 2 untuk MAPS.. tak sape pun back me up.. Pn Cher didntt give a damn about it. and now, she expects me to follow everything she said when she doesnt care about my welfare.

So
Bye Bye HelsiNki


No comments: