Thursday, March 30, 2017

Duduk relax berdiri penat tapi...

Minggu lepas semasa balik kerja, aku naik komuter. Aku ada tiga cara sekarang untuk pilih public transport. Yang pasti ketiga-tiganya mahal takda yang murah cuma bezanya jimat masa ikut keadaan trafik. Kalau terlewat aku akan terus ke LRT Ara Damansara, kalau banyak masa aku akan ke Komuter Sg Buloh dan kalau sedang-sedang nak jimat 2-3 ringgit aku ke KOmuter Kepong Sentral. Cuma yang tak best dengan LRT ialah balik jalan dari tol nak ke Kepong OhMaigod jemnyaaa.. Paling cepat untuk balik dari Komuter Sungai Buloh tapi ni paling mahal dan kena keluar awal lagi.

Apa-apa pun, minggu lepas aku dapat duduk. So, aku pun duduk dalam komuter dengan selfishnya dan eccentrically duduk dengan focus pada henpon je. Selalunya aku takda nak tengok phone sangat sambil berdiri sebab takut phone terjatuh. Alih-alih bila aku keluarje dari komuter aku nampak ibu dengan anak kecil tengah berdiri dengan muka anak dia sangat penat. Kesian okay.. aku nak nangis and aku rasa bersalah sebab aku sepatutnya offer dia duduk. So, sejak tu aku jadi takut nak duduk. AKu takut kalau aku terambil hak orang-orang patut duduk. Like good-good kan aku ni. Tapi ya.. macam tuh la... 

No comments: