Sunday, November 10, 2002

7 Ramadhan 1423




Malam 8 - Allah mengurniakan pahala orang sembahyang terawih sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim 'Alaihissalam.
<

Dah seminggu kan berpuasa. Sedar tak sedar. Nanti masuk jek minggu ke-tiga kemeriahan beraya memang on peak masa tu. Now pun dah terasa. Tapi ntahla, aku takde mood nak berjalan ke Jln TAR macam selalu. Aku betul-betul critically sengkek at the moment. I dont know where my money gone tapi baru jek seminggu duit aku mesti tinggal nyawa-nyawa ikan. Few months nie terasa sangat. Mungkin coz selalu ade outstanding matter yang aku kena bayar or selesaikan. Gonna be a great relief if I got my paycheck from UITM. Hope so soon la. Then, I can settle my credit card, phone and some other stuff .. Hmm, actually kredit card aku takdela teruk sampai almost limit, just that aku memang tak suka hutang apa-apa. Kalau boleh aku taknak any of my bills being delayed.
And now, aku ade banyak sangat stuff nak beli nie. Conditioner aku dah abis. Dahla aku nie jenis yg kena guna only particular brand, my facial toner pun will run out soon. Im thinking of trying Nu Skin which almost similar ngan Clinique. Takppela, so long aku still ade duit nak bayar tambang bas.. Thats enough till 25th. Cuma kesian kat mak sebab aku tak dpt nak bagi dia lebih utk bulan pose nie. Oh ya, well.. nak cari duit untuk phone.. argghh, yeahh.. thats really a waste of money. Hmm, biasala.. time pakcik datang nie memang is not good for my economy. sigh.. kadang-kadang elok gak dia jauh and unreachable.

Take a day off on Saturday. Saje dok umah and tido sampai siang. Pakcik called few times and said that he wanted to meet me. Hmm, dia tu memang unpredictable. Takpela, tengok je laa bertahan setakat mana nanti.

Later that afternoon, drive thru the rain to Shah Alam. Janji dengan Along dan Kak Nadia and her 'bosses' berbuka pose di Masjid Shah Alam. Sangat puas hati. Makanan was abundant and the place was comfortable. First time dapat tengok Sultan Selangor, Khir Toyo dan Sheikh Kadir Menteri Kebudayaan tu secara live. I think My sultan is not as bad as on Pic. hehehe..

Semalam leaving KLIA, clock showed 6.30. I stopped at the mosque for Asar prayer.. 6.38.. Malu sangat sebab orang lain dok sibuk bersedia berbuka puasa, aku baru nak solat asar. Hujan lebat, sebab tu jadi lambat sikit sebab terpaksa drive slowly. I was totally in frustation and confusion. I couldnt concentrate and I was so disappointed. Aku tunggu solat maghrib without breaking fast and drove home. I saw the plane took off from the runaway and I knew that pakcik was safely had his meal there, surrounded by pretty stewardess . Well, in that heavier than ever rain, shouldnt take the back road thought it was nearer and faster. Its a one lane road thru Bukit Changgang, Olak Lempit and Sungai Manggis before met Jenjaram. It was completely dark without any road lamp. And the road was under heavy construction. And only one or two cars drive miles nearby. Aku tak pernah alami ketakutkan yg macam tu selama aku drive. Hujan macam air yg dituang dari tempayan kat cermin kereta. Aku tak nampak jalan, I was alone , it was dark.. and the road was just bad. I had to stop to see in front.. And few times, kereta aku terlanggar lubang. Aku dah menangis masa tu. I was so weak. At times, aku taktau kat mana aku berada.. Aku just follow the road and ikut gerak hati aku. Area tu emmang takde penghuni sangat.. kebanyakannya masih lagi estate kelapa sawit dan hutan belukar. I was relief to reach Sg Manggis and yet aku taktau which turn to take. Aku tersalah masuk.. Hmm, masa tu aku rasa kalau accident pun aku takleh buat apa. Memang accident-prone aku there was nothing I could do to avoid any. Alhamdulillah, aku selamat. Selamat sampai rumah jam 8.00 pm.

Aku takde mood sangat nak ikut mak gie surau. So, just quickly break fast with tom yam yang Kak Nor buat. Borak-borak ngan Nak Ijah dan bermain ngan Shaiful dan Atika buat aku rasa tenang dan happy. Adik was home too, my life is complete with their existence.

No comments: