Thursday, September 5, 2002

AnothEr YeAr WiSer


Ok Ok.. Before Forget..


5 September 2002
Atika Syaza bt Arwin Syah. Eighth Birthday. My hyperactive niece.



6 September 2002
Emi Sufian Rosli. Twenty Fifth Birthday. My high scool Fren.



7 September 2002
1. Faziana Abdul Rahim. Half a Decade.. My best fren
2. Lokman.. 5 tawunnn laa.. Anak Kak Zu
3. Anak Mazwin
4. Errrrr.... A lost soul..




13 September 2002
Afeef... Bape tahun yek.. jap jap kira.. 1998-2002.. ehh terbalik.. takper.. normalized kan.. -4 --> 4thn.,,
waa.. nie baru betul-betul 4 tawwunnlaaa niee






14 September 2002
Kak Zai's



16 September 2002
- Faizul and Pali.. Me and Ana nye Twin masa kat Sunway.




21 September 2002
Kak Lin, and if I am mistaken 20 Sept is Kak Mila's.


Yeahh.. Birthday. Hari yang paling seronok and hari yang paling tak seronok. A mixed, tangled feeling.





Semalam hari terakhir aku mengajar kat UITM untuk semester nie. I am looking forward to teach again next sems. Frankly, I love teaching. Aku rasa enjoy sangat teaching. Selalunya semua problem aku akan hilang bila mengajar.. But, sometimes can be worst too terbawak-bawak ke dalam kelas.

YEsterday class was an enjoyable one too. Tapi, aku terlupa nak bawak Eclair candy yang aku belikan untuk bebudak tu as a good luck wish. Hmm, dulu masa aku kat US, lecturer kitorang selalu bawak donuts, biskut or candy as a good luck wish. In fact, masa kelas Geog 200 yang diajar oleh lecturer hensem, Rob Chabot.. (well, aku ambik kelas tu sebab lecturer dia cun.. ), cikgu aku tu siap bawak coffee untuk kitorang so that kitorang tak mengantuk.. My Electrical machine nye lecturer.. PRof Donald Kasten pun suka bawak donut. Then, Prof Sebo.. Prof Furrukh Khan pulak suka buat Lucky Duck Day when, kitorang ade cabutan bertuah untuk Wine and Dine with him. The memory that I left behind.

Looking at my student nye kerja semalam.. Hmm, aku suh diorang buat presentation for the term paper.. Aku siap bagi guidelines lagi. Aku dok remind diorang suh include things like charts and graphics. Still, some students macam tak faham jek instruction aku tu.. I gave them enough time.. plus 2 labs than I allocated for the project. My intention was so that they could ask me if they had any problem. But, diorang tak gunakan opportunity tu. Yang aku kesalkan tu.. ade few group yang memang salah concept.. AKu mitnak lain, diorang buat lain.. Hmm, tak faham english ke bebudak tu.. (mugnkin its good that now math and science in english.. or akan lagi blur bebudak tu).
Aku taktaula.. just dari yang aku peratikan diorang buat keje sambil lewa.. Mungkin kurang minat kots.. yelah, diorang ambik science gunaan.. aku ajar computer. Tapi aku satisfied ngan keje bebudak lelaki yang nampak they put hardwork into the project. Mgkn because of guys memang lebih suka computer dari girls kan.

Tapi aku rasa this sems, aku improve dr segi cara mengajar, and bagi diorang faham. Sebab dari result exam diorang i know they understand. So, meaning.. cara pengajaran aku dah lebih baik.. Alhamdulillah.. I juz want to see anak-anak bangsa aku berjaya. Semoga diorang akan buat dengan lebih baik masa Final paper nanti.. All the very best


Hmmm,, another sad love song..
Rackin' my brain like crazy
Guess I'm all torn up
Be it fast or slow
It doesn't let go
Or shake me
And it's all because of you


Takdela, juz teringat pulak lagu tu.. Actually I am ok.. Taktaula.. Aku rasa aku cam dah immuned kots mende-mende camnie.. Or I think because pakcik is so nice with me actually. Takdela macam orang-orang muda tu yg suka do things terburu-buru and harshly.
Pakcik always gets his way to deal with me.. alaa, tu yang respect kat dia tu.. and tu yang makin suka plak.. kekekeke.. But, I respect him.. So far yang sebelum-sebelum nie (aikk, macamlaa pakcik tu tua.. to me hes young and restless matured) tuhla.. suka macam terburu-buru and pastu like.. quite irritating la.. mencabar keegoan aku.. huh.. aku nye ego dah laa tinggi.

Taktaula.. actually juz enjoying what I have.. We never know for sure what future holds..

No comments: